Thuis ontspannen


Veel mensen zitten thuis om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze thuisisolatie kan zorgen voor verveling, stress en spanningen. Genieten van een dagje wellness bij SpaWell kan niet, maar je kan wel wat elementen van een dagje wellness naar huis halen. Denk aan een massage of een zelfgemaakt masker voor je gezicht of haren. Wij geven jou de komende tijd wat tips. Zo kom jij die dagen thuis wel door!

Gezonde smoothies

Mis jij de lekkere smoothies van SpaWell? Wij geven jou wat recepten om een heerlijke en gezonde smoothie te maken;

  • Smoothie aardbei: voeg 6 tot 8 aardbeien, 50 ml vanilleyoghurt, 50 ml sinaasappelsap en 50 ml melk samen en doe dit in de blender. Niet alleen lekker, maar ook vol met vitamines!
  • Smoothie ananas-kokos: voeg een banaan, 300 gr ananas, 100 ml kokosmelk en 50 ml sinaasappelsap samen en doe dit in de blender. Doe het in een mooi glas met een rietje en genieten maar!
  • Smoothie mango-passievrucht: voeg 200 ml sinaasappelsap, 75 gram mango, 1 banaan en 1 passievrucht samen en doe dit in de blender. Een tropisch geniet momentje!

Wil jij je smoothie iets steviger en direct lekker koud hebben? Gebruik dan diepvriesfruit. Vind je de smoothie nog iets te dik? Wat extra sinaasappelsap of water maakt het mengsel wat minder dik. De smoothie is het lekkerst als je het direct drinkt maar in de koelkast is het zeker nog een dag te bewaren.

Oase van rust

Deze zomer kunnen we niet genieten van een dagje wellness. Normaal gesproken is dit voor veel mensen een dagje ontspannen in een oase van rust. Hoe creëer je nou thuis ook rust? Hier zijn verschillende mogelijkheden voor.

  • Kies de juiste kleuren in huis. Pastelkleuren en aardetinten zijn rustgevende kleuren. Wit en beige zijn ideaal voor muren en het plafond. Kies maximaal drie kleuren, anders wordt het te druk in de kamer.
  • Met kaarsen creëer je vaak een ontspannen sfeer. Wil je een extra belevenis? Met geurkaarsen of decoratieve geurdispensers maak je het helemaal af.
  • Zorg voor gezellige items in je woonkamer. Een bank met een zacht kleedje en fijne kussens of een nieuw vloerkleed. Met wat rieten manden of andere decoratie items maak je het compleet. Het aanschaffen van de juiste accessoires is erg belangrijk om een bepaalde sfeer te krijgen.
  • Planten en bloemen doen een mens altijd goed! Haal wat groen in huis en geniet van de levendigheid dat het met zich meebrengt. Daarnaast zetten planten koolstofdioxide om in zuurstof. Ook nog goed voor je gezondheid dus!

Lavendel

Geuren prikkelen de zintuigen en kunnen zorgen voor een ontspanningsmoment. Denk bijvoorbeeld aan versgebakken brood of een bepaalde parfum waar je herinneringen bij hebt. Het is bewezen dat sommige geuren een kalmerend effect hebben. Lavendel is daar één van en wordt daarom vaak gebruikt in sauna’s. Door de rustgevende werking is lavendel ook een ideale geur om in de slaapkamer te gebruiken om zo de nachtrust te verbeteren. Gebruik bijvoorbeeld lavendelolie wanneer je het beddengoed wast.

Films kijken

Het kijken van een film kan zeer ontspannend zijn. Even nergens over nadenken en neerploffen op de bank. Omdat veel mensen noodgedwongen thuis zitten en bijvoorbeeld niet kunnen genieten van de Filmsauna bij SpaWell hebben veel streamingdiensten en providers een aantal betaalde zenders of abonnementen kosteloos gemaakt. Er zijn niet alleen veel films en series in het aanbod opgenomen maar denk ook aan documentaires, optredens, cabaretvoorstellingen en nog veel meer.

Ervaar jij of je huisgenoot knelpunten in je lichaam? Probeer eens een massage te geven. Wij hebben de basisregels op een rijtje gezet. Heb je de smaak te pakken? Kijk dan eens op de speciale 'tips voor thuis' pagina van het WellnessInstituut. Hier worden elke week tips en weetjes gegeven over masseren, het menselijk lichaam en tips om fit te blijven.

Elkaar masseren

In deze onzekere tijden hebben veel mensen last van stress. Dat kan zorgen voor knelpunten in de rug, nek of schouders. Steek wat geurkaarsen aan, dim het licht, zet een rustig muziekje op en zorg ervoor dat de ruimte waarin je gaat masseren niet te koud is. Een klassieke massage bestaat uit 3 technieken:

  • Strijkende beweging: verplaats je handen over de huid met een constante druk richting het hart. Dit kan matig of stevig zijn. Bij de teruggaande beweging zet je geen druk.
  • Kneden van spieren: door het kneden van de spieren wordt de spier soepeler omdat je verklevingen losmaakt. Ook het afvoeren van afvalstoffen uit weefsels wordt hierbij gestimuleerd.
  • Ritmische slagen: maak een serie snelle, opeenvolgende slagen met de vingertoppen, een gesloten vuist of de zijkant van de hand. 

Gebruik massage olie zodat de massagegrepen niet te stroef gaan.

Gezichtsmasker maken

Er bestaan veel soorten gezichtsmaskertjes. Het ene masker is geschikt voor een droge huid en het andere masker juist weer voor een vette huid. Wist je dat je ook heel goed zelf een masker kunt maken?

  • Een honing-yoghurtmasker heeft een reinigende werking en helpt bij het tegengaan van puistjes en mee-eters. Meng 1 theelepel honing met 1 theelepel yoghurt en voeg daar wat druppels limoensap aan toe. Breng het masker aan op je gezicht en laat het 10 minuten inwerken. Spoel het masker af met koud water.
  • Een appelmasker is een reinigend en verzachtend masker. Rasp een appel en meng dit met 5 eetlepels honing. Breng het aan op je gezicht en spoel het na 10 minuten af met koud water.
  • Een aardbeienmasker reinigt een vette huid (en ruikt héérlijk). Meng 5 aardbeien met 1 eetlepel yoghurt en een eetlepel honing. Prak het mengsel fijn en breng het masker aan op je gezicht. Laat het 10 minuten intrekken en spoel het af met lauw water.

Haarmasker maken

Heb je de smaak te pakken met het zelf maken van maskertjes? Er zijn ook veel mogelijkheden om zelf een masker te maken voor je haar:

  • Een bananenmasker is geschikt voor breekbaar haar. Prak 1 banaan en meng dit met 1 eetlepel olijfolie en 1 eetlepel honing. Breng het masker aan, laat het 30 minuten intrekken en spoel het uit.
  • Een aardbeienmasker helpt het tegengaan van vet haar. Prak 6 aardbeien met 1 eetlepel honing en 1 eetlepel kokosolie. Breng het aan op je haar en laat dit 15 minuten intrekken. 
  • Een avocado-honingmasker is een voedend en verzorgend masker. Prak 1 rijpe avocado en voeg deze samen met 1 eetlepel honing en 2 eetlepels kokosolie. Breng het aan op je haar en laat het 15 minuten intrekken. 

Heeft je haar een echte boost nodig? Wikkel dan een handdoek om je haren tijdens het intrekken van het masker. Was het masker altijd goed uit om vet haar te voorkomen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes;
  • Kom alles te weten over wellness & sauna;
  • Je kan je ieder moment weer uitschrijven.

TREATMENTS®

Heb je geen massageproducten thuis? Haal dan de geuren van SpaWell in huis met de producten van TREATMENTS®! Deze geuren worden ook in ons resort gebruikt. Zo krijg je toch nog een beetje dat gevoel van een dagje wellness. Denk aan scrub, massage olie en bodycream.

Bestellen

Wellness Giftcard

Ken jij iemand die ontzettend hard moet werken in deze onrustige tijden? Iemand die wel een dagje wellness verdient als deze periode weer voorbij is? Verras diegene met een Wellness Giftcard zodat hij of zij tegen die tijd kan genieten van een dagje pure ontspanning.

Bestellen